Subscribe to RSS feed

Feb 10, 2010

Telur Pindang

Kalian pernah dengar,
lihat dan merasa,
telur pindang?
makanan tradisional orang Johor,
kenapa aku bertanya,
sebab bakal orang rumah aku,
orang Johor jua.

Mungkin yang belum tahu,
ini rupa telur pindang,



nota kaki : buat bakal orang rumahku, masak elok-elok....untuk tetamu,cooking with love =)

7 komen anda:

iedaLUVsham said...

pernah dulu masa kecik2, kat johor la slalunya, tapi masa kcik2 dulu taksuka, tapi dh besar ni lama dah tak jumpe ;p

Aini said...

sedap la.. suke telur ni. Tapi sekarang orang johor pun dah jarang2 yang buat telur pindang time kenduri kawen...

Mohd Idzaney Zakaria said...

iedaLUVsham : ha...kena pi carik telur ni..best (kena cakap best,sbb nnt nak jadik org johor) =)

Aini:bakal org rumah saya yg bt...kat pontian...

F I T said...

dulu masa kat melaka ada gak orang jual..sedap gak..sekarang dah balik perlis tak dapat merasa dah..adoiii

Rumah Paris Hilton kena rompak + Tips Balik Kampung!

eNaSaN said...

salam ziarah..


dulu mase belajo kat sgmat de kwn bawa.... prnah gak rase... tp xreti sgt la nk mkN hik3


kat sini jrg nk ade...

Mohd Idzaney Zakaria said...

FIT: takpe2..nnt saya pos telur pindang pi Perlis....

eNaSaN: kat sini tu,kat mane yer?

Papa & Mama said...

boleh rasa telor pindang mama ye.. hari jumaat petang telor2 tu baru turun dari api..

Post a Comment