Subscribe to RSS feed

Jun 28, 2009

Help Save Turtles with Just One Signature by WWF Malaysia

April 2nd, 2009 | Published in news

Petaling Jaya, 21st April 2009 – WWF-Malaysia today launched the “Egg=Life” campaign aimed at improving the protection of marine turtles in Malaysia.

The campaign, which will run from Earth Day 22nd April to 30th September 2009, targets to gain pledges from 40,000 members of the public. People who sign up in support of WWF-Malaysia’s “Egg=Life” campaign will pledge to:

support laws that will ban the sale and consumption of all turtle eggs throughout Malaysia
support the call for comprehensive and holistic Federal legislation to conserve marine turtles
never consume turtle eggs, or trade in turtles or their parts
Anyone can sign up to support the campaign and help our marine turtles at wwf.org.my. Organisations and colleges that would like to undertake signature drives in support of the campaign can contact WWF-Malaysia for educational materials and postage-paid hardcopy sign-up forms.

At today’s launch, WWF-Malaysia Executive Director/CEO Dato’ Dr Dionysius Sharma said, “Turtles play a critical role in keeping marine ecosystems healthy; the same ecosystems which sustain our fisheries and tourism industries that provide food and livelihoods for millions of people. Marine turtles are threatened with extinction due to various factors, including: the practice of consuming turtle eggs, becoming accidentally caught in fishing gear, poorly planned coastal development, marine and nesting beach pollution as well as illegal trade of turtles and their parts.”

He explained that leatherback turtles have already been declared functionally extinct in Malaysia. In the 1950s, there were 10,000 leatherback nests in Rantau Abang each year; now there are less than 10. Moreover, turtle protection laws are inadequate. Current Federal law on turtles are limited. Under the Federal Constitution, it is the states that have the authority to make laws on turtles. State laws vary from state to state and are simply inadequate.

Dato’ Dr Dionysius Sharma appealed to the public and said, “Comprehensive and holistic Federal laws, additional resources and heightened enforcement are needed to effectively protect our turtles. Each signature in support of WWF-Malaysia’s “Egg=Life” campaign will lend weight to efforts aimed at improving turtle protection legislation in Malaysia, and I hope that everyone will log on to wwf.org.my and help save turtles with just one signature.”

In Peninsular Malaysia, WWF-Malaysia works with partners including the Department of Fisheries Malaysia to conserve turtles at key nesting rookeries including Kem Terendak, Pulau Upeh and Padang Kemunting beaches in Melaka as well as Ma’Daerah and Setiu beaches in Terengganu. Melaka’s beaches are home to the peninsula’s largest population of hawksbill turtles – with 20 to 30% of the state’s total nestings occurring on the 120 meter strip of beach in Pulau Upeh, the densest nesting beach in Melaka – while a significant population of green turtles nests on Terengganu’s beaches. These nesting beaches must be protected from pollution and development because they are critical to the survival of our marine turtles.

Pledge Your Support by WWF Malaysia

"Turtles play a critical role in keeping marine ecosystems healthy; the same ecosystems which sustain our fisheries and tourism industries that provide food and livelihoods for millions of people. Marine turtles are threatened with extinction due to various factors, including: the practice of consuming turtle eggs, marine and nesting beach pollution as well as illegal trade of turtles and their parts.
Leatherback turtles have already been declared functionally extinct in Malaysia. In the 1950s, there were 10,000 leatherback nests in Rantau Abang each year; now there are less than 10. Moreover, turtle protection laws are inadequate. Please sign up and help save turtles!"

BIODATA RASULULLAH S.A.W by iluvislam.com

Nama penuh: Muhammad bin 'Abdullah bin 'Abdul Muttalib bin Hashim

Nama bapa: 'Abdullah bin 'Abdul Muttalib bin Hashim

Nama ibu: Aminah binti Wahab bin 'Abdul Manaf

Nama datuk: Syaibah bin Hâsyim dikenal dengan nama 'Abdul Muttalib

Bapa-bapa saudara:
• Al-Harith bin Abdul Muthalib
• Muqawwam bin Abdul Muthalib
• Zubair bin Abdul Muthalib
• Hamzah bin Abdul Muthalib
• Al-Abbas bin Abdul Muthalib
• Abu Thalib bin Abdul Muthalib
• Abu Lahab bin Abdul Muthalib
• Abdul Kaabah bin Abdul Muthalib
• Hijl bin Abdul Muthalib
• Dzirar bin Abdul Muthalib
• Ghaidaq bin Abdul Muthalib

Nama Ibu susuan Rasulullah:
- Ibu susuan pertama Thuwaibah (hamba perempuan Abu Lahab)
- Ibu susuan kedua Halimah binti Abu Zuaib As-Sa‘diah (lebih dikenali Halimah As-Sa‘diah. Suaminya bernama Abu Kabsyah)

Nama isteri pertama dan usia baginda berkahwin:
Khadijah binti Khuwailid Al-Asadiyah pada 25 tahun

Nama isteri-isteri Rasulullah:
1. Khadijah bt. Khuwailid al-Asadiyah r.a
2. Saudah bt. Zam'ah al-Amiriyah al Quraisiyah r.a
3. Aisyah bt Abi Bakr r.a (anak Saidina Abu Bakar)
4. Hafsah bt. Umar bin al-Khattab r.a (anak Saidina 'Umar bin Al-Khattab
5. Ummu Salamah Hindun bt. Abi Umaiyah r.a (digelar Ummi Salamah)
6. Ummu Habibah Ramlah bt. Abi sufian r.a
7. Juwairiyah ( Barrah ) bt. Harith
8. Safiyah bt. Huyay
9. Zainab bt. Jansyin
10. Asma' bt. al-Nu'man al-Kindiyah
11. Umrah bt. Yazid al-Kilabiyah
12. Zainab bin Khuzaimah (digelar 'Ummu Al-Masakin'; Ibu Orang Miskin)

Nama anak-anak Rasulullah:
1. Qasim
2. Abdullah
3. Ibrahim
4. Zainab
5. Ruqaiyah
6. Ummi Kalthum
7. Fatimah Al-Zahra'
8. Halah bin Hind bin Habbasy bin Zurarah al-Tamimi (anak kepada Saidatina Khadijah bersama Hind bin Habbasy. Ketika berkahwin dengan Rasulullah, Khadijah adalah seorang janda).[anak tiri Rasulullah]

Pengalaman bekerja Rasulullah:

Semenjak kecil lagi, baginda telah menternak kambing dan berniaga membantu bapa saudaranya.
Abu Talib telah membawa baginda ke Syam (Syria) bagi membantunya berniaga.
Apabila baginda telah agak dewasa, baginda telah mula menjalankan perdagangan baginda sendiri secara kecil-kecilan dan menjalankan perniagaan dengan menggunakan modal orang lain kerana baginda sedar bapa saudaranya bukanlah terdiri daripada orang yang berada dan beliau terpaksa menyara sebuah keluarga yang besar.
Ketika baginda berusia dua puluh lima tahun, baginda telah pergi ke Syam untuk kali kedua bagi menjalankan perniagaan Sayidatina Khadijah. Bukti Rasulullah adalah seorang ketua keluarga yang patut dicontohi: Rasulullah merupakan seorang yang pengasih.
Sebagai seorang suami, baginda sering membantu isteri menjalankan urusan rumah seperti memasak, menampal pakaian yang koyak, memmbersih rumah dan menjaga anak.
Sebagai seorang bapa, baginda memberi pendidikan agama yang secukupnya dan menjadi seorang contoh yang baik kepada anak-anak.

Gelaran Al-Amin: Baginda merupakan seorang yang jujur, amanah dan budi pekerti. Perkataan dan perbuatan baginda sentiasa dipercayai sehingga baginda diberi gelaran al-Amin oleh masyarakat Arab Quraisy.

Sifat-sifat terpuji Rasulullah:
- Berkata benar (siddiq)
- Boleh dipercayai (amanah)
- Penyampai ajaran Islam (tabliq)
- Bijaksana (fatanah)

kepimpinan Rasulullah disebalik peristiwa banjir di kota Mekah ketika Rasulullah berusia 35thn: Kota Mekah telah dilanda banjir kilat yang menyebabkan dinding kaabah pecah dan runtuh. Kaum Quraisy telah membina semula bahagian yang runtuh. Kemudian timbul perbalahan antara ketua kaum Quraisy yang berebut untuk mengangkat dan meletakkan Hajar Aswad di penjuru sebelah timur bangunan kaabah. Perbalahan ini hampir menimbulkan peperangan. Rasulullah telah menjadi hakim bagi menentukan kedudukan Hajar Aswad dan secara tidak langsung Rasulullah telah meleraikan perbalahan antara ketua kaum Quraisy.

Peristiwa Rasulullah menerima wahyu:
- Wahyu pertama diterima Rasulullah pada hari isnin, 17 ramadan (6 ogos 610 M)
- Ketika itu Rasulullah berusia 40 tahun.
- Wahyu tersebut diterima baginda di Gua Hirak al-Jabar Nur.
- Surah al-Alaq, wahyu pertama yang berbunyi "Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dengan nama Tuhanmu yang Amat Pemurah, yang mengajar manusia dengan perantaraan (menulis, membaca). Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya."
- Wahyu kedua, surah al-Muddasir (ayat 1-7) diturunkan di Bukit Nur berhampiran Makkah.
- Wahyu kedua ini menandakan pelantikan baginda sebagai Rasulullah atau pesuruh Allah.

Tokoh-tokoh awal memeluk Islam:
• Zaid bin Harithah (anak angkat nabi)
• Ali bin Abu Talib (sepupu nabi berusia 10 tahun)
• Khadijah binti Khuwailid (isteri nabi dan orang pertama memeluk Islam)
• Abu Bakar al-Siddiq (sahabat karib)

wahyu pertama yg diterima oleh Rasulullah, masanya dan usia Rasulullah:
- Wahyu pertama iaitu dari surah al-Alaq yang berbunyi "Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dengan nama Tuhanmu yang Amat Pemurah, yang mengajar manusia dengan perantaraan (menulis, membaca). Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya."
- pada hari isnin, 17 ramadan (6 ogos 610 M)
- Berusia 40 tahun.

Keadaan Rasulullah ketika menerima wahyu:
Pada suatu ketika sedang dia bertafakkur itu datanglah malaikat kepadanya, lalu berkata: "Bacalah!" (Iqra'). Lalu Rasulullah menjawab; "Saya tidak pandai membaca." Lalu kata beliau: "Maka diambilnya aku dan dipagutnya sampai habis tenagaku. Kemudian dilepaskan¬nya aku dan dia berkata pula: "Bacalah!" Tetapi aku jawab: "Aku tidak pandai membaca!" Lalu dipagutnya pula aku sampai habis pula tenagaku.

Kemudian ditegakkannya aku baik-baik dan dikatakannya pula: "Bacalah!", yang ketiga kali, lalu berkatalah malaikat itu: "Bacalah dengan nama Tuhanmu yang telah menjadikan," sampai kepada ujung "Yang telah mengajarkan kepada manusia apa yang dia tidak tahu." Setelah sampai pada ujung ayat tersebut malaikat itu pun ghaiblah dan tinggallah beliau seorang diri dalam rasa kengerian.

Lalu beliau segera pulang kepada isterinya Khadijah. Lalu beliau berkata: "Selimutilah aku, selimutilah aku." (Zammiluuni, zammiluuni). Maka segeralah orang-orang dalam rumah menyelimuti beliau, sampai rasa dingin itu hilang. Lalu berkatalah beliau kepada Khadijah: "Hai Khadijah, apakah yang telah terjadi atas diriku ini?" Lalu beliau ceriterakan segala yang telah beliau alami itu, akhirnya beliau berkata: "Aku ngeri atas diriku."

Rejab : Pengertian, Peristiwa Penting & Amalan by iluvislam.com

Pengertian

Rejab bermakna kebesaran atau kemuliaan dan ia membawa maksud bulan yang dibesarkan atau dimuliakan. Masyarakat Jahiliyah menamakan bulan ini dengan bulan Rejab kerana mereka memulia dan menghormati bulan ini dengan mengharamkan berperang di dalamnya. Dan Rasulullah SAW mengekalkan nama ini dan mengharamkan pertumpahan darah di bulan Rejab. Dan bagi umat Islam, kita memperingati dan memuliakan Rejab sempena dengan peristiwa besar yang berlaku kepada Rasulullah SAW iaitu peristiwa Isra' dan Mi'raj.


Peristiwa Penting

1.Hijrah Pertama Hijrah ke Habsyah (Ethiopia)
Pihak musyrikin Mekah meningkatkan tekanan dan ancaman kepada Rasulullah SAW dan mereka yang beriman kepada Rasulullah SAW pada ketika itu. Ada di kalangan sahabat yang mengadu kepada Rasulullah SAW tentang derita yang mereka tanggung lalu Rasulullah SAW memerintahkan agar mereka berhijrah ke negeri Habsyah.

Tujuan hijrah ini adalah untuk menyelamatkan iman dan keselamatan diri di samping untuk mencari tapak baru untuk Islam bertapak dan menyusun langkah untuk agenda seterusnya. Diantara mereka yang berhijrah ke Habsyah ialah Saidina Othman RA dan istrinya Roqiah anak Rasulullah SAW. Jumlah mereka adalah 14 orang termasuk 4 orang wanita. Habsyah dipilih adalah kerana rajanya dikenali dengan toleransi dan sikap terbukanya.

2. Isra' dan Mi'raj
Isra'dan Mi'raj ertinya Rasulullah SAW dijalankan dari Mekah ke Baitulmuqaddis di waktu malam dan diangkat ke langit bertemu Allah SWT dan untuk mengambil kewajipan solat 5 waktu dari Allah SWT. Dalam menentukan tarikh bila berlakunya peristiwa ini, sebahagian ulama mengatakan pada 27 RabiulAkhir; sebahagian ulama mengatakan pada 17 RabiulAwal; sebahagian ulama mengatakan 29 Ramadhan; sebahagian ulama mengatakan pada 27 Rejab dan sebahagian ulama yang lain mengatakan pada tanggal-tanggal selain dari yang tersebut.

Menurut Chalil, 1999 sebagaimana yang dijelaskan oleh Dr.(H) Hj. Kassim Bahali, ada setengah ulama mengatakan pada malam tanggal 7 RabiulAwal. Adapun yang terbanyak ialah golongan yang mengatakan pada tanggal 27 Rejab, sekalipun tidak dengan alasan yang kuat.

Tahun berlakunya juga terdapat perselisihan pendapat ulama, ada sebahagian yang mengatakan pada tahun ke 5 dari Bi'tsah (tahun mula diutusnya peribadi Nabi), sebahagiannya berpendapat pada tahun ke 12 dari Bi'tsah; sebahagiannya berpendapat pada tahun sebelum Nabi hijrah ke Thaif, sebahagian berpendapat pada tahun ketiga sebelum hijrah Nabi S.A.W ke Madinah dan ada yang sebahagiannya pula berpendapat lain dari semuanya itu. Bagaimanapun seorang ahli sejarah Islam bernama Ibnu Saad telah mencatatkan dalam kitabnya "At-Tobaqatil Qubra", bahawa berlaku israk mikraj terhadap Nabi s.a.w. ialah pada lapan belas bulan sebelum Nabi S.A.W. hijrah ke Madinah dalam satu peristiwa yang amat bersejarah itu.(Tazkirah, Pusat Zakat N. Sembilan)

3. Perang Tabuk
Tabuk adalah mengambil nama sempena nama satu tempat di Utara Semenanjung Arab di mana Rasulullah SAW dan 30 ribu tentera Islam berkumpul. Tidak berlaku pertempuran kerana tentera Rom telah melarikan diri kerana takut dan gerun kepada kekuatan dan kecekalan tentera Islam yang sanggup menghadapi berbagai kesukaran.


4. Pembebasan Baitul-Muqaddis
Baitul Muqaddis telah dibuka pada zaman Saidina Umar Al-Khattab RA di zaman pemerintahannya. Akibat kelalaian dan perpecahan uamat Islam di zaman pemerintahan Abasiyah, umat Kristian (tentera Salib) telah melakukan serangan demi serangan ke atas Baitul Muqaddis dan akhirnya dapat menawan kota suci Baitul Muqaddis setelah 500 tahun dikuasai oleh pemerintahan Islam. Tentera Salib telah menduduki Baitul Muqaddis hampir 60 tahun sebelum dibebaskan kembali oleh panglima Islam terkenal Salehuddin Al-Ayubi. Beliau telah berjaya menawan kembali Baitul Muqaddis dari tangan tentera Salib pada hari Jumaat, 27 Rejab 583H. Dan pada tahun 1967 bersamaan 1387H umat Yahudi pula menawan Baitul Muqaddis (Palestin) dan menamakan negara baru mereka dengan nama Israel.

5. Lahirnya Imam Syafie RH.
Nama sebenar Imam Syafie RH ialah Muhammad bin Idris. Beliau lahir di Ghuzah, Palestin pada tahun 150H bersamaan 767 Masehi dalam bulan Rejab. Beliau adalah salah seorang dari empat imam mazhab yang besar dalam dunia Feqah. Malaysia mengamalkan mazhab Syafie. Diantara peninggalan imam Syafie RH yang tiada ternilai harganya dan menjadi rujukan sehingga sekarang ialah kitab al-Umm.




Amalan

Tiada amalan khusus untuk bulan Rejab yang diriwayatkan dari Rasulullah SAW yang dijumpai di dalam mana-mana hadis shahih. Penulis berpendapat ada hikmahnya kenapa Allah SWT, Rasulullah SAW dan para sahabat RA tidak memberitahu tarikh dan tahun berlakunya peristiwa Isra' dan Mi'raj. Rasulullah SAW tidak mahu umatnya menetapkan ibadat-ibadat tertentu di bulan Rejab khasnya pada hari dan malam berlakunya peristiwa Isra' dan Mi'raj itu.

Ini untuk mengelakkan berlakunya perkara-perkara yang diada-adakan (bid'ah) dan perbuatan membeza-bezakan kemuliaan satu-satu bulan. Namun begitu ada pendapat yang meriwayatkan tentang amalan-amalan sunat tertentu seperti solat sunat Rejab, puasa Rejab dan umrah Rejab. Pendapat ini adalah bersandar kepada hadis-hadis lemah.

Terlalu banyak amalan-amalan sunat yang umum yang masih kita belum berkesempatan untuk mengamalkannya boleh kita praktikkan di bulan Rejab ini sebagai persediaan kita menjelang Ramadhan al-Mubarak. Diantaranya solat malam, qiamul-lail, puasa Isnin dan Khamis, tadarrus al-Qur'an dan lain-lain lagi. Di sini penulis ingin menyarankan agar pada akhir bulan Jamadilakhir khasnya pada 29 Jamadilakhir, kita bolehlah melatih mata kita untuk menjejaki hilal. Proses melatih mata untuk merukyah hilal boleh dimulakan 20 minit sebelum Maghrib sehinggalah 20 minit selepas maghrib dengan memerhatikan ufuk Barat sekitar tempat matahari terbenam. Ini boleh dilakukan dengan mata kasar tanpa menggunakan sebarang alat kecuali untuk melihat matahari perlukan penapis (solar filter).

Bagi mereka yang mempunyai teleskop atau teodolite ataupun binocular, inilah masanya untuk menguji peralatan dan kemahiran masing-masing agar pada hari cerapan hilal Sya'ban, Ramadhan dan Syawal kita tidak menghadapi masaalah dalam melakukan cerapan hilal. Dan sebenarnya Rasulullah SAW sendiri amat mengambil berat tentang kedudukan bulan pada setiap akhir bulan khasnya apabila menjelangnya bulan Rejab dan bulan-bulan seterusnya.





Sumber Disediakan oleh:
Bahagian Falak dan Sumber Maklumat Jabatan Mufti Negeri Melaka
www.al-azim.com

Jun 21, 2009

Semalam Pi Ikea & Hari Ini RMC

Semalam best jugak pi Ikea.Aku pi dengan member aku,Mahmud.Besar Ikea tu dan sangat user-friendly.Banyak jugak yang diborong oleh aku.Hehehe.Masih dalam budget aku, aku dapat membeli apa yang aku inginkan.Naik lenguh kaki aku semalam,tapi memang puas hati.Lepas ni,dapur aku semakin meriah la.Lepas abis shoping kat Ikea, pi jalan-jalan kat The Curve lak.Melantak nasi goreng (harga boleh la jugak tahan). Tapi paling hampeh, coke float dan jus mangga boleh abih lak.Aku order air laici.Kering tekak aku.

petang ni aku cadang kan pi RMC,lepas standby aku pukul 3petang.InsyaAllah boleh jumpa dengan batchmate aku yang dah lama tak jumpa.

Jun 18, 2009

Shopping !

Minggu nie cadangnya nak pi shoping jap.nak pi Ikea kat Damansara tu. tak pernah pi sana.Minggu lepas pi UO,mencari-cari hadiah kahwin kawan-kawan.Boleh patah kaki dibuatnya.Hahaha.Kat Ikea ni,tak tau la macam mana gayanya pulak.Jumpa di sana !

Jun 16, 2009

Kehidupan Yang Menceriakan

Kadang-kadang kita terfikir seperti kehidupan kita sentiasa dirudung malang,ada tikanya seperti kesempitan,ada tikanya seperti masa itu mencucuk kita umpama sembilu. Namun adakah kita pernah terfikir bahawa kehidupan kita sentiasa dilimpahi dengan keceriaan dan nikmat-nikmat yang amat bermakna.

Cuba kita bayangkan tika kita bangun dari tidur kita.Mata yang kita celik, ternampakkan warna-warna yang menawan.Tiada hitam putih apatah lagi gelap langsung. Kita dibangunkan dengan mampu melihat alam sekeliling,dan mulalah kita bergerak ke sana ke mari. Udara yang kita sedut ini jua percuma,anugerah dari Illahi. Cuba kita bayangkan jika udara ini berbayar.Nescaya kita akan jatuh miskin,kerana tidak mampu membayar.Apabila kita mampu membayar harga udara, kita akan mati kesesakan nafas. Hendaklah kita menjadi hamba-Nya yang bersyukur, moga-moga rahmat-Nya sentiasa melimpah-ruah ke atas kita.

Setiap makanan yang kita ambil hendaklah kita mulakan dengan "Bismillah" dan diakhiri dengan "Alhamdulillah". Apakah kita tidak takut dengan makanan yang dikongsi bersama-sama dengan syaitan? Mujurlah syaitan itu kita tidak nampak,sekiranya kita nampak nescaya kita akan menggigil ketakutan.Maha Suci Allah yang menghindarkan kita dari melihat perkara-perkara ghaib itu.Makanan yang suci lagi berkhasiat akan membantu kita menjalani kehidupan kita dengan lancar.Ingatlah wahai saudara-saudari sekalian, setiap makanan yang terhasil daripada sumber yang haram akan dibakar di neraka kelak.Berhati-hatilah dengan duit yang kita dapat.Sucikanlah harta kita dengan berzakat dan bersedekah. Satu peringatan yang ingin dikongsikan bersama ialah hendaklah kita perhatikan tukang masak yang sedang memasak makanan kita. Pastikan dia seorang yang kita yakin menjalani ibadahnya dengan sempurna.Kita khuatiri air tangannya akan mempengaruhi ibadah kita nanti.

Kehidupan yang menceriakan juga hendaklah disulami dengan memohon keampunan dari Allah dan keampunan dari manusia. Saya tertarik dengan saranan Dr. Fadzilah Kamsah yang menyatakan kita memaafkan orang lain apabila kita hendak tidur,moga orang lain jua memaafkan keterlanjuran kita. Manusia amat payah untuk memaafkan kita jika dibandingkan dengan Allah.Selagi kita membuat perkara-perkara yang dituntut oleh Allah,dosa-dosa kita akan terhapus.Alangkah Maha Pemaaf-Nya Dia.Manusia adalah satu makhluk yang amat kompleks,maka di atas kekompleksan itu kadang-kadang membawa kehancuran kepada manusia sejagat.Mohon ampunlah sebelum tidur.Bagi si isteri,mohon ampun pada si suami dan si suami hendaklah meredhai si isteri.

Aku pun kadang-kadang menjadi seperti yang di atas, tapi kadang-kadang terasa diri ini lebih jahat dari yang atas. Apabila aku rasa diriku jahat, cepat-cepat aku istighfar. Moga-moga Allah mengampuni diriku ini.

Jun 9, 2009

Safest Reusable Plastics for Holding Food and Water by NatGeo.com


By Vincent Standley

April 28, 2005


In a perfect world, the ideal plastic container would be non-petroleum-based, non-leaching, reusable and recyclable or biodegradable. Biodegradable polyactide (PLA) plastic food containers and wraps made from corn can’t yet withstand heat or repeated use. Here's an update on reusable and recyclable plastic products that, when used correctly (see "Note" below), won't leach unhealthy chemicals into our water and food.

As a general rule, you can identify plastics by the recycling code number stamped on the bottom of an item.

Safest Plastics for You and the Environment

#1 Polyethylene terephthalate (PET or PETE) containers are recyclable and generally considered the safest single-use plastic-bottle choice. But they are best not reused because studies indicate that after repeated use, porous PET containers may start to absorb bacteria and flavors or leach the heavy metal antimony (an eye, skin and lung irritant at high doses).
#2 High-density polyethylene (HDPE) is both durable and accepted by most curbside recycling programs. Alas, few reusable #2 containers are available.
#4 Low-density polyethylene (LDPE), like its cousin HDPE, is a food-safe plastic, mostly used to make food wraps and plastic bags.
#5 Polypropylene (PP), though less recyclable, has not been shown to leach any carcinogens or endocrine disruptors. Readily available in reusable containers.

Plastics to Use with Caution

#7 Other is a catchall category used for any plastic invented after 1987. The most problematic #7 plastic is polycarbonate (see below) but other resins haven’t been widely tested for safety. In some cases, they’re considered proprietary and the manufactures won’t disclose what the exact resin is made from.

Plastics to Avoid

#3 Polyvinyl chloride (PVC) releases carcinogenic dioxins into the environment when manufactured or incinerated and can leach phthalates.
#6 Polystyrene (PS) can leach styrene, a possible human carcinogen.
#7 Polycarbonate plastics, used in clear, rigid sports bottles and some baby bottles, contain bisphenol A, a known hormone disruptor that has recently been linked to a wide variety of health disorders, including heart disease, diabetes, obesity, some types of cancer and childhood hyperactivity disorders.
Note on Use: All plastics can leach chemicals under certain conditions. As a rule of thumb, do not subject even the most durable plastic containers to high temperatures (microwave or dishwasher; radiators; hot food or drink; direct sun on hot days). "Microwave-safe" and "microwavable" mean a container probably won't melt in the microwave, but there's no promise that it won't leach chemicals into your food. Do not use ANY plastic containers that appear old, stained or worn, since bacteria can hide in scratches or scummy films. Opt for metal, tempered glass or oven-proof ceramic when possible, like the light, stainless-steel Klean Kanteen ($19.95; www.kleankanteen.com).

The Dirty Dozen Chemicals in Cosmetics by NatGeo


by Catherine Zandonella

September 18, 2007

Photo courtesy Shutterstock Images

Beauty is only skin deep, but the products we use to attain it contain chemicals that may penetrate far deeper. The average adult uses nine personal care products a day, with roughly 120 chemicals spread among them, many of which are incompletely tested for toxicity.



Below we've listed 12 chemicals that are best avoided. A single exposure to any of them is unlikely to cause harm, but daily exposure over a lifetime may add up. When shopping, be prepared to spend some time reading labels; even brands that advertise themselves as "natural" or "botanical" have been known to include some of these.

1. Antibacterials
Overuse of antibacterials can prevent them from effectively fighting disease-causing germs like E. coli and Salmonella enterica. Triclosan, widely used in soaps, toothpastes and deodorants, has been detected in breast milk, and one recent study found that it interferes with testosterone activity in cells. Numerous studies have found that washing with regular soap and warm water is just as effective at killing germs.

2. Coal Tar
Coal tar is a known human carcinogen used as an active ingredient in dandruff shampoos and anti-itch creams. Coal-tar-based dyes such as FD&C Blue 1, used in toothpastes, and FD&C Green 3, used in mouthwash, have been found to be carcinogenic in animal studies when injected under skin.

3. Diethanolamine (DEA)
DEA is a possible hormone disruptor, has shown limited evidence of carcinogenicity and depletes the body of choline needed for fetal brain development. DEA can also show up as a contaminant in products containing related chemicals, such as cocamide DEA.

4. 1,4-Dioxane
1,4-Dioxane is a known animal carcinogen and a possible human carcinogen that can appear as a contaminant in products containing sodium laureth sulfate and ingredients that include the terms "PEG," "-xynol," "ceteareth," "oleth" and most other ethoxylated "eth" ingredients. The FDA monitors products for the contaminant but has not yet recommended an exposure limit. Manufacturers can remove dioxane through a process called vacuum stripping, but a small amount usually remains. A 2007 survey by the Campaign for Safe Cosmetics found that most children's bath products contain 10 parts per million or less, but an earlier 2001 survey by the FDA found levels in excess of 85 parts per million.

5. Formaldehyde
Formaldehyde has a long list of adverse health effects, including immune-system toxicity, respiratory irritation and cancer in humans. Yet it still turns up in baby bath soap, nail polish, eyelash adhesive and hair dyes as a contaminant or break-down product of diazolidinyl urea, imidazolidinyl urea and quaternium compounds.

6. Fragrance
The catchall term "fragrance" may mask phthalates, which act as endocrine disruptors and may cause obesity and reproductive and developmental harm. Avoid phthalates by selecting essential-oil fragrances instead.

Eating Healthy on a Budget by islamonline.net

By Anisa Abeytia
Integrative Health Specialist- Dubai


We are buying less and less for more and more. It makes no difference what your income is, we have all noticed that food is getting more expensive. We are buying less and less for more and more. I noticed this trend almost a year ago when I was living in the US and as a family of six, it did have its effects.

Now with more people strapped for cash and out of work, there is a movement away from healthy eating in an effort to save money. We see this in McDonald's and Wal-Mart's steady rise in income despite the global economic down turn. People are looking to buy calories and not nutrients.

In the long run, this choice is not cost effective. Being sick is very expensive, especially if you do not have health insurance. Also, if you are sick, you cannot work.

There is no denying that many people are experiencing profound stress and depression at this time and food may be the last thing on their mind. However, remaining well nourished is an investment in our health and in our future productivity.

Even in the best of times my family has had a food budget and over the years I have learned many "tricks and techniques" to eating healthy while remaining within my budget.

The Basics

Eating out is expensive and can blow a food budget to pieces in the first two weeks of the month. If you are used to eating out more than once a month, you have a very lucrative place to start. Here are some tips to eliminate this budget buster (you may also lose weight):

1. Take your own lunch to work. Leftovers are great, so are soups, salads and sandwiches.

2. Cook for a day, eat for a month. Many times people eat out because of lack of time. Plan to set a day aside when you are going to prepare some meals for the month and then freeze them. When you are pressed for time, surprise, you already have a healthy and budget friendly meal waiting in the freezer.

3. Buy a crock pot. There really is no easier way to prepare a meal, literally you set it and forget it. Just make sure you have it adjusted to the right temperature.

4. Start a weekly, bi-weekly or monthly tradition of having a potluck with neighbors or friends. Just because you are on a budget does not mean you cannot have fun. If you each are preparing only one meal, not only will you save money, you will also be able to splurge a little on ingredients to have a truly rich feast. Even better, you are building community.

Coupons can save you money or cost you more if you are not coupon wise.Some people do not eat out, but they buy a lot of packaged foods or ready-to-bake meals. Packaged foods may be easy, but they are not easy on your pocket book. These foods also tend to be nutritionally dead and are more expensive than homemade foods, even if you buy them at big box stores. They are just not a good health investment. This does not mean that you will never buy packaged foods again; you just want to be selective in what you are buying and how often.

Places like Costco and Wal -Mart offer bulk prepared foods, but they are usually of the lowest quality. In other words, you are buying calories, not nutrients. Fortunately, Costco does sell organic prepared foods, but purchasing them should not be a common practice. Also Keep in mind that meat is expensive, period. We do not need to consume animal protein every day. We do need protein every day, but we can get this from other sources. Reduce intake of animal protein to 1-2 times a week.

Other sources of protein that are good for you and your wallet are:
Whole grains
Vegetables
Eggs
Beans and legumes
Nuts and seeds
Milk
Cheese
Broth made from leftover bones

In the end it comes down to planning ahead. We get used to eating out and buying prepared meals, it is a habit. If we can re-program ourselves to plan meals ahead, cook ahead and make the most of our leftovers, we will establish a habit that is cost effective and healthy.

Local and in Season Foods

We are used to eating grapes all year round, yet they are only in season during the summer. We are accustomed to eating tropical fruits even if we live in temperate climates. The price of transporting and growing these crops commercially is a cost the consumer is not directly paying for in terms of money (the earth is picking up that bill), but we do pay when it comes to taste and nutritional content.

When we buy foods that are in season they are cheaper, especially if we buy them locally. The benefit of buying local is that you have the best possible produce and you are stimulating your local economy. Many farmers' markets also have people who sell prepared meals and this is a great buy because again, you are stimulating your own economy and buying something nutrient rich.

Remember, you can wash and freeze much of the produce you buy. You can also can tomatoes and fruits, or make jams. This is not at all hard and it is practically free, prepared food. When in need you can just open a can and you have a meal. The best book I have found about preserving food is Oden Schwarts' Preserving. It is out of print but can be purchased online at Amazon.
Buying local and in season can be easy if you know where to look.

Here are a few more tips:
1. Find a local farm, buy a share and you can pick up your produce weekly.

2. Find out who is growing what in your neighborhood (stimulate new economy).

3. Plant your own.

4. Buy frozen.

Coupons and Sales

We do not need to consume animal protein every day.Depending on where you live, you may or may not have access to coupons. Coupons can save you money or cost you more if you are not coupon wise. Don't fall into the trap of buying it just because you have a coupon or you may be spending more.

I'm always trying new things because I tend to buy what is on sale and most of the time this works out, especially after a close inspection of the label. Check labels for expiration dates, packing dates and most importantly, for cheap ingredients like artificial colors, artificial flavors, and hydrogenated oils or words you cannot read. Such products are not a steal; they are robbing you and your family of good health.

Some more tips to follow:

1. Be coupon wise

2. Look for ‘buy 1 get 1 free’ deals for things you use

3. Buy sale items

4. Buy non-brand names

The bottom line is that homemade, local, and in season are the most cost effective and nutritious choices you can make. Not only do these choices make more sense, they taste better.

Plan meals ahead and make a shopping list so you don't buy too many unnecessary items. This will all help you stay within you budget and inshallah, have some money to spare.
-------------------------------------------------------------------------------------
Anisa Abeytia, B.A. USC , M.A., Stanford is an integrative health specialist currently pursuing a M.S. in Holistic Nutrition. Over the past ten years Anisa has pursued various fields of holistic and traditional medicine. She has studied at the oldest herbal school in the United States and pursued a two year certificate program in Islamic Healing. She writes regularly on the topics of health and nutrition. She maintains the website Women's Healing Circle, a site dedicated to the natural health of women and their families. You can contact her by sending an e-mail to ScienceTech@iolteam.com.

Pigs an Underestimated Source of Flu: Study by islamonline.net

By Maggie Fox

WASHINGTON (Reuters) - Global health officials underestimated the risk that pig herds might be a source of new influenza strains, choosing instead to focus on the threat of bird flu, researchers in Mexico said on Thursday.

They analyzed samples from people infected with the new H1N1 swine flu virus, which has been confirmed in more than 19,000 people in 64 countries, killing about 120. U.S. health officials say this number reflects only a fraction of the true number of cases.

"This virus most likely evolved from recent swine viruses," Gerardo Nava of the National Autonomous University of Mexico and colleagues wrote in their report, published in the online journal Eurosurveillance.

"These findings indicate that domestic pigs in North America may have a central role in the generation and maintenance of this virus."

The global pork industry has rushed to defend pig products, saying pig meat is no danger to people. But health experts have also noted there is very little surveillance done to track influenza among pigs -- even though the virus is very common in the animals and just as transmissible as it is among people.

Flu viruses have also been shown to pass from pigs to people and from people to pigs.
"These observations also reiterate the potential risk of pig populations as the source of the next influenza virus pandemic," Nava and colleagues wrote.

"Although the role of swine as 'mixing vessels' for influenza A (H1N1) viruses was established more than a decade ago, it appears that the policy makers and scientific community have underestimated it."

Genetic Analysis

"The problem is not that the pig is going to die or even pass the virus to a human. The problem is that the virus is recombining (in the pig's body) and getting new sequences, new genes."
Nava's team looked at all available genetic sequences of H1N1 viruses circulating in North America for the last two decades. H1N1 has been around since the 1918 pandemic, infects both people and pigs, and mutates regularly.

They did not find very many samples, something Nava said reflects how little testing is done to monitor influenza in swine herds.

"I think that we forgot about swine farms," Nava said in a telephone interview.
Experts began calling for better surveillance of influenza in swine in 1998, he said.
He called for stepped-up testing of swine and said farmers, producers and government officials will have to consider the expensive possibility of mass slaughters of infected swine.

Quick slaughter of entire poultry flocks has been credited with helping to control outbreaks of avian influenza, but pork farmers usually wait out outbreaks of influenza among herds, because it rarely makes pigs very sick.

"The problem is not that the pig is going to die or even pass the virus to a human," Nava said. "The problem is that the virus is recombining (in the pig's body) and getting new sequences, new genes."

By concentrating on avian flu, Nava and colleagues said, officials ignored a possibly bigger source of new influenza viruses -- pigs and the people who work with them.

Global health experts have been warning of a pandemic of influenza and the chief suspect has been H5N1 avian influenza, which has infected 433 people since 2003 and killed 262.
Nava said fears of damaging the pork industry may have led animal and human health officials to be too cautious.

"We understand the commercial interests," Nava said.

This week the U.S. Agriculture Department said it would launch a pilot surveillance project to look for new strains of flu virus in pigs.

Kahwin Kerana Apa? by iluvislam.com

ALAM perkahwinan adalah fitrah semula jadi manusia, menjadi impian semua orang. Melaluinya akan terbentuk institusi keluarga dan melahirkan zuriat yang dapat meneruskan keturunan manusia. Dalam Islam perkahwinan satu tuntutan yang perlu dipenuhi. Sebelum ke gerbang perkahwinan, aspek pemilihan jodoh perlu diberi perhatian kerana kesilapan membuat pilihan mengakibatkan masalah kemudian hari.

Senario masa kini mendapati kebanyakan anak muda lebih gemar memilih faktor keluarga, harta benda, kecantikan dan pangkat untuk mengikat tali percintaan dan membina gerbang perkahwinan. Secara fizikal, kriteria pemilihan jodoh tiada cacat celanya, tetapi apabila ia dijadikan keutamaan sehingga agama diketepikan, maka ia satu kesilapan besar kerana boleh menyebabkan kemanisan alam perkahwinan menjadi pudar dan akhirnya berlaku perpisahan.

Pakar motivasi, Ahmad Shukri Yusof, berkata kesilapan besar bagi pasangan yang ingin berkahwin tidak meletakkan agama sebagai keutamaan dalam membuat pilihan jodoh mereka. Menurutnya, kesilapan itu juga mengakibatkan hubungan suami isteri tidak bertahan lama, malah berlaku pelbagai kejadian tidak diingini.

Kriteria Nabi Muhammad s.a.w sebut walaupun sudah lama, ia masih relevan. Agama perlu menjadi asas memilih jodoh supaya perkahwinan dan kebahgiaan yang dibina bertahan hingga ke penghujung nyawa."Jika betul-betul berasaskan kriteria yang disebut nabi, tiada timbul pelbagai perasaan dalam alam rumah tangga, seperti ragu-ragu atau takut tidak berasas," katanya.

Islam menggariskan beberapa panduan kepada umatnya memilih jodoh, seperti mengutamakan lelaki atau wanita beragama dan berakhlak, sebagaimana sabda nabi bermaksud: "Apabila datang kepada kamu seorang yang kamu puas hati dari sudut agama dan akhlaknya, maka kamu kahwinkan anak kamu dengannya segera. Jika kamu tidak berbuat demikian, nescaya timbul fitnah di muka bumi ini dan kerosakan yang akan ditempuhnya nanti."(Riwayat Abu Hurairah)


Umat Islam juga perlu mengelak memilih jodoh dari kalangan lelaki atau wanita fasik. Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: "Sesiapa yang mengahwinkan anak perempuannya dengan lelaki fasik maka sebenarnya dia telah memutuskan silaturahim dengan anaknya." Selain itu, kita dianjurkan memilih jodoh dari kalangan yang sihat, bebas dari penyakit yang dibimbangi mengganggu tugas sebagai suami atau isteri.

Pasangan itu pula biarlah sepadan bagi mengelak keaiban pada beberapa perkara tertentu dan untuk mencapai persamaan dalam bidang sosial, sekali gus menjamin kesejahteraan hidup suami isteri, tanpa ada yang berkecil hati atau rendah diri. Walaupun aspek itu bukannya syarat sah perkahwinan dan tidak dipersoalkan ketika majlis ijab dan kabul, namun ia mempunyai pengaruh besar terhadap hubungan suami isteri.

Ahmad Shukri turut mengingatkan anak muda supaya tidak mudah terpedaya dengan istilah cinta, seperti cinta pandang pertama kerana ia tidak boleh dijadikan asas dalam memilih jodoh. "Cinta hanya sementara, malah cinta itu buta. Jika cinta tidak berteraskan anjuran agama, ia boleh pudar sedangkan mahligai yang mahu dibina seboleh-bolehnya berpanjangan," katanya. Beliau berkata, golongan muda perlu menilai dan memahami perkara ini supaya cinta yang selalunya bersemi sebelum perkahwinan tidak menjerat diri pada kemudian hari.

Tidak sukar memilih pasangan mengikut garis panduan terbabit. "Pelbagai cara boleh dilakukan untuk menentukan calon pasangan anda beragama dan berakhlak seperti bertanya orang lain termasuk saudara, kawan, malah melihat tindak tanduknya." Ini bukan bermakna Islam menolak calon berharta, berkedudukan dan cantik malah ciri ini juga penting kerana sudah menjadi sifat semulajadi manusia suka kepada kecantikan. "Cuma, apa yang penting dahulukan agama. Jika sudah beragama, cantik dan kaya raya, itu tentu pilihan yang baik," katanya.

Awak Sudi Jadi Isteri Kedua Saya? by iluvislam.com

Awak sudi jadi isteri kedua saya?" tanya Syazni tegas dan yakin.
Tiba-tiba mata Fulanah merah, air mata mula bergelinang di kelopak bawah.
"Tak sangka awak sudah beristeri! Awak jahat! Sanggup mempermainkan hati saya. Awak ingat saya tiada maruah? Hah!" pekik Fulanah dengan suara tersekat-sekat.

Mata Syazni liar melihat kiri kanan, mungkin ada sesiapa yang memandang perlakuan dia dan Fulanah. Bukan takutkan pandangan manusia, tetapi lagak Fulanah langsung tidak selari dengan penampilannya.

"Saya ingat kita lama berkawan, awak masih bujang. Tapi rupa-rupanya… " Fulanah mula sebak.

"Tak. Maksud saya…"

"Sudah! Jangan bermulut manis lagi. Cukup!" potong Fulanah dengan kasar.

"Awak nampak macam alim, tapi sanggup menipu saya. Dan awak sanggup melamar saya menjadi isteri kedua awak. Awak ingat saya ni siapa?" suara Fulanah semakin tinggi, setinggi egonya.

Syazni diam seribu bahasa. Dia sudah tahu `Fulanah' di sebalik Fulanah yang dia kenal selama ini. Fulanah bergegas dari situ sambil mengelap air mata dengan tudung labuhnya berwarna kuning. Dalam hatinya, Syazni seolah-olah menghinanya apabila memujuknya untuk bermadu. Syazni muram. Namun masih terselit kekecewaan di sudut hatinya. Kekasih hatinya belum bersedia rupa-rupanya."Ada hikmah," bisik hati kecil Syazni, sekecil pandangannya terhadap Fulanah.Hujung minggu berjalan seperti biasa. Program-program dakwah menyibukkan jadual Syazni sebagai seorang muslim yang beramal dengan apa yang diyakininya. Duitnya banyak dihabiskan untuk memenuhi tuntutan dakwah yang seringkali memerlukan pengorbanan yang tidak berbelah bahagi. Namun, hatinya tegas dan yakin bahawa inilah jalannya. Jalan yang membawa dia menemui Tuhannya dengan hati yang tenang serta bahagia di hari kelak.

Keyakinan serta keaktifan Syazni berdakwah sedikit sebanyak memenangi hati gadis-gadis dalam persatuannya. Malah, Syazni dilihat sebagai calon suami yang bakal memandu keluarganya nanti ke arah memperjuangkan agama yang dianutinya sejak sekian lama.Sudah terlalu ramai muslimah yang menaruh hati padanya, namun, Fulanah terlebih dahulu rapat dan memenangi hati Syazni. Bagi Fulanah, Syazni seperti pelengkap kepada dirinya. Namun, hanya sehingga saat Syazni melamarnya menjadi isteri kedua. Syazni masih lagi aktif dalam dakwah meskipun hubungannya dengan Fulanah nampak seperti tiada jalan penyelesaian. Dia mahu berbaik dengan Fulanah, namun sikap Fulanah yang keras dan kurang memahami erti dakwah membantutkan usaha Syazni tersebut.

Bagi Fulanah, Syazni tak ubah seperti lelaki lain. Gerak kerja dakwah Syazni berjalan seperti biasa. Siangnya ke hulu kehilir memenuhi program serta amal jariah kepada masyarakat. Malamnya sibuk dengan mesyuarat dengan sahabat-sahabat seangkatannya. Syazni semakin percaya jalan dakwahnya, sama sekali dia tidak akan berganjak dari jalan ini hatta datang ancaman sebesar gunung sekalipun. Dia terlalu matang, jauh sekali daripada pemikiran pendakwah lain yang semudanya. Namun, Allah s.w.t. Maha Mengetahui lagi Maha Pemurah.

Sekali lagi Dia menghantar seorang perempuan bagi menguji Syazni – sama ada dia menjadi pemangkin atau perencat bagi dakwah Syazni.Suatu petang dalam suatu program dakwah di sebuah madrasah, Syazni dikejutkan dengan luahan ikhlas dari sahabat lamanya, Nusaibah. Syazni sekali lagi gusar takut-takut Nusaibah tidak dapat menjadi sayap kiri perjuangannya selepas berumahtangga nanti. Isteri pertamanya sudah pasti membawa Syazni menemui Tuhannya, namun, Nusaibah yang kurang dikenalinya adakah sama seperti Fulanah atau tidak? Syazni bercelaru, tetapi tidak bermakna lamaran Nusaibah ditolak.

Dia meminta sedikit masa untuk memikirkan keputusan tersebut. Setelah merisik pemikiran Nusaibah daripada beberapa sahabat terdekatnya, Syazni berjumpa dengan Nusaibah bertemankan sahabat baiknya.Dengan tegas dan yakin, sekali lagi Syazni mengulangi soalan yang pernah ditanya kepada Fulanah.

"Awak sudi jadi isteri kedua saya?" tanya Syazni tanpa segan silu.

"Sudi," jawab Nusaibah ringkas.

"Er, betul ke ni?" tergagap Syazni menerima jawapan Nusaibah yang tenang dan yakin.

Nusaibah mengangguk kepalanya sedikit. Langsung tiada rasa takut mahupun kecewa apabila lamaran sebagai isteri kedua yang dilafazkan oleh Syazni.


"Kenapa saya?" tanya Syazni ingin tahu.

"Saya ingin membantu gerak kerja dakwah awak," jawab Nusaibah yakin tetapi sedikit malu."Baiklah," jawab Syazni tersenyum.

Akhirnya, Syazni dikurniakan sayap kiri yang sangat membantu dalam gerak kerja dakwahnya selama ini. Setelah seminggu mendirikan rumahtangga bersama Nusaibah, Syazni terasa dakwahnya semakin laju. Jadualnya senang, pakaiannya dijaga, makannya disedia. Malah, Nusaibah sangat membantu gerak kerja Syazni semampu mungkin. Setiap kali turun ke lapangan untuk berdakwah, Syazni membawa Nusaibah untuk membantu kerja dakwah seadanya.

Kadang-kala letih menyinggah Nusaibah. Suaminya terlalu kerap keluar berdakwah, seperti mesin yang tiada hayat. Namun, inilah yang dia yakini sebelum berkahwin dengan Syazni. Membantu suami melancarkan gerak kerja dakwah. Nusaibah juga berjaga-jaga takut dirinya pula yang menjadi pembantut atau penghalang dakwah suaminya.

"Abang, saya nak tanya boleh?" sapa Nusaibah dalam kereta sewaktu dalam perjalanan ke sebuah program dakwah.

"Ye sayang?" jawab Syazni sambil memandu.

"Abang tak pernah pun bawa saya jumpa isteri pertama abang," luah Nusaibah yang sangat teringin berjumpa dengan madunya.

"Dah sampai sana nanti, kita akan jumpa," Syazni menoleh sedikit ke arah Nusaibah, sambil tersenyum.

"Yeke? Dia datang program tu rupanya," jawab Nusaibah riang.

Hatinya berdebar ingin berjumpa madunya yang banyak membantu Syazni dalam gerak kerja dakwah. Di sudut kecil Nusaibah, dia merendah diri kerana usahanya membantu dakwah suaminya hanya sedikit berbanding dengan isteri pertama Syazni yang banyak membantu selama ini. Tidak hairanlah Syazni aktif dalam dakwah sebelum ini.

"Kita dah sampai," Syazni membuka pintu keretanya sambil memegang beg berisi fail di tangannya.

Syazni berdiri, mengadap ke arah sebuah khemah di hadapan masjid, lalu menoleh ke arah Nusaibah yang berdiri di sebelah kiri kereta.

"Itu isteri pertama abang," Syazni menuding jari ke arah khemah tersebut

"Mana bang?" Nusaibah mengecilkan matanya, fokusnya mencari arah jari Syazni.

"Tak nampak pun," Nusaibah meninggikan sedikit hadapan kakinya.

"Siapa nama isteri pertama abang?" Nusaibah sangat berdebar.

Syazni tersenyum lebar, memandang Nusaibah penuh tenang.

"PERJUANGAN, " jawab Syazni.

***************
Sedarlah semua wahai muslimah serikandi dan perwira Islam ... kalian akan dimadukan!
Jika dirimu bakal seorang isteri…

Terimalah kenyataan bahawa anda akan dimadukan, bahkan anda bukan isteri pertama yang bakal dikahwini tetapi anda adalah bakal isteri kedua kerana isteri pertama bagi suamimu ialah perjuangan Islam!

Perkahwinan ini telah lama dilangsungkan…

Kehadiran dirimu adalah untuk bersama berganding bahu memperjuangkan islam bukan menjadi batu penghalang perjuangan suamimu. Janganlah jadikan dirimu sebagai punca serta merendahkan harga diri \mu dengan terjadinya perceraian suamimu dengan isterinya yang pertama iaitu perjuangan islam!

Jika dirimu bakal seorang suami…

Terimalah bahawa anda bukanlah suami yang pertama yang bakal dinikahinya atau insan yang pertama yang dicintai dan disayangi oleh bakal isterimu! Bahkan dirimu adalah insan yang kedua yang dicintainya, kerana suami yang pertama baginya ialah perjuangan islam dan memartabatkannya.

Dia mencintaimu kerana dirimu mencintai islam dan memperjuangkan islam. Jika dirimu tidak sedemikian, sekelumit cinta pun tidak akan lahir dalam sanubari isterimu…

Bantulah isterimu atau suamimu dan kuatkanlah dia untuk meneruskan perjuangan islam ke serata dunia!!Takbir ! Allahuakbar!

Jun 7, 2009

Boost Your Mood Naturally by iluvislam.com





YOUR BODY CREATES ENERGY from nutrients, oxygen and invigorating stimuli, such as fragrance. Natural mood, beauty and body booster such as these suit our increasingly busy lives because they produce an instant lift and are so simple to do each day.


Massage your ears

According to traditional chinese medicine, stimulating acupressure point on your ears increases blood circulation, and thus energy. Vigorously rub your ears all over for about a minute. They should start to feel hot and almost immediately you should feel more alert. Start at the lobe and massage to the top of the ear.


Taking a power

Sprinkle eucalyptus oil on the floor of your shower before stepping in. Stand under steaming hot water and rub your body with loofah. The eucalyptus scent stimulates your brain, while the hot water and the rub down increase blood flow, sending oxygen to your cells where it’s transformed into energy.


Wake up with a break

Your body only handle about 45 minutes of sitting without becoming fatigued. Get up and march around briskly for three to five minutes, or do some quick stretches or squats.


Make a splash

Dip a face washer in cold water and wet both the front and back of your neck. Then gargle with cold water for a couple of second. Your neck and throat are rich with sensitives nerves, and by stimulating them with the cold water, you shock them into the “fight-or-flight” reaction, which temporarily shifts more blood towards your brain.


* Source: RD Living, Reader's Digest September 2008 Issue

Kita Bayangan Cermin by iluvislam.com

Ada seorang sahabat baik saya seorang lelaki cina, Ng Teng Hong. “Azree, kamu orang Islam kena sembahyang hari-hari kan?” Saya menganggukan kepala dan kemudian dia menyambung, “Tapi kenapa tak nampak diorang sembahyang pun.”

Itu pandangan seorang beragama Budha terhadap kami peserta Muslim. Kemudian masih dalam perkara yang sama tetapi saya berhadapan dengan peserta lelaki yang beragama Islam pula bila diajak sembahyang sama-sama.

“Kau nak ajak aku buat apa. Tu budak sekolah agama tu, tak sembahyang pun,” Katanya sambil menunjukkan ke arah seorang rakan sebilik. Terasa dengan kata-kata rakan itu, barulah dia sembahyang juga.

Tapi, tidak pasal-pasal nama ‘sekolah agama’ juga yang keluar. Teringat kata Nabi Muhammad, “Seorang yang beriman itu adalah cermin kepada saudaranya.” Kata-kata yang ringkas tetapi memberi makna mendalam. Nabi Muhammad hanya mengibaratkan seorang muslim kepada muslim yang lain dengan objek cermin dan mesti ada sebab-sebabnya.

Saya cuba membahagikan ciri-ciri cermin kepada dua untuk menerangkan ciri-ciri cermin ini. Pertama, bagaimana ciri-ciri cermin yang perlu kita ambil dan kedua, ciri-ciri cermin yang perlu kita berhati-hati. Kenapa kita pula yang kena berhati-hati? Kerana Nabi Muhammad telah mengibaratkan kita sebagai cermin. Cuma kita kurang berhati-hati dengan sifat kita yang seperti cermin. Ciri paling umum sesuatu cermin adalah pantulan(reflection). Apabila kita berdiri di depan cermin, akan wujud imej kita di cermin tersebut. Itulah yang dipanggil sebagai pantulan. Sifat pantulan inilah yang perlu ada bagi setiap orang muslim, tidak kira jurujual, doktor, peguam mahupun seorang perdana menteri.

Kita perhatikan pula bagaimana cermin menjalankan tugasnya dalam memberi pantulan(reflection) yang perlu kita tiru:

1. Senyap:-Cermin memberi reflection tanpa berkata apa-apa. Begitulah juga kita, untuk menegur kita perlulah menegur secara hikmah dan baik. Bukannya dengan cara memaki hamun, mengata dan mengumpat.

2. Sepanjang masa:– Cermin memberi reflection sepanjang masa. Tidak kiralah bila-bila masa kita menghadap cermin tersebut, pasti cermin tersebut akan menjalankan tugasnya. Dari pagi sampailah ke pagi esoknya. 24 jam. Begitulah juga dengan kita, perlu memberi imej diri yang baik 24 jam. Dari bangun tidur hinggalah tidur semula. Bukan sejam dua sehari.

3. Tidak lupa tugas:- Jika kita memecahkan cermin, kita masih boleh nampak diri kita pada serpihan-serpihan cermin. Ini kerana perlu diingat reflection cermin adalah sepanjang masa. Signifikannya biar dimaki hamun, dizalimi atau dalam keadaan susah kita tetap perlu menunjukkan imej muslim yang baik.

4. Tidak mengungkit:- Keburukan yang terserlah hanya diberitahu semasa kita berhadapan dengan cermin. Cermin tidak akan menyimpan imej-imej buruk tersebut selepas kita beredar dari cermin tersebut. Begitulah juga dengan kita. Setelah memberi teguran kepada saudara kita, haruslah kita cuba melupakan keburukan mereka.

Sekarang, kita lihat pula ciri-ciri cermin yang perlu kita berhati-hati:

1. Tidak memilih imej:- Cermin tidak memilih imej untuk dipantulkan. Kalau imej luar seseorang itu buruk, maka buruklah juga imej dalam cermin tersebut. Jadi, perlu kita hati-hati setiap masa kerana diri kita sentiasa memberi pantulan imej muslim kepada orang ramai.

2. Boleh berhabuk dan berdebu:- Cermin tidak boleh memberi imej yang sempurna dalam keadaannya berhabuk dan berdebu. Jadi, walaupun imej kita baik tetapi badannya penuh debu atau kotor, ia tidaklah dapat memberi imej yang baik sepenuhnya.

Sebagai kesimpulan, diri kita mencerminkan akhlak kita. Baik akhlak kita, mudahlah orang mendengar nasihat kita. Mudahlah tugas dakwah kita.

Muslim Response to Orientalism by SaifilIslam.com

INTRODUCTION
The term Orientalism generally refers to the study of the Eastern Civilization. Even though the term covers all aspect of the ‘East of Europe’ societies, including Near East and Far East, Orientalism was and always very much associated with the European interest in studying the immediate East of Europe and that refers to the Middle East, the Arab World and Islam.

Even though the tradition of Orientalism was to certain extend derived from the curiosity of the European to the fascinating life of their neighbor, the study could not escape from its association with the Western domination over their ‘Others’, beginning with the authoritative language of Middle Age Churches, continued by the Imperialists idea of ‘White’s Man Burden’. The domination was demonstrated through the Colonialism which gave different dimension to the connotation of Orientalism from a solid academic orientation as it general be in Germany and some other European countries, to the political dimension of Western Imperialism.

This viewpoint was most notably popularized by Edward Said in his controversial 1978 book Orientalism, which was addressed to criticize the current trend of Orientalists and Orientalism, with the Princeton University professor Bernard Lewis, as the main subject.

MUSLIM RESPONSE

When the colonialization type of Orientalism dominated the field, this is not to suggest that every Orientalist was a conscious agent of imperialism or that all researches done in this field served to justify the legitimate colonialism. There was never an entirely monolithic European stance toward Islam, Muslims, the Orient or colonialism. But Muslims are the direct ‘victims’ of many of the Western countries’ foreign policies which took it shape from the expertise of the Orientalists.

For this reason, it is not easy to find among the Muslims who response to the Orientalism in an objective and academic manner. Orientalism became a taboo to them which led to the extensive approach of generalizing all those whom their views are against Islamic values to be considered as Orientalists. In general, the common response from Muslims is in the language of victim and defensive manner.

In order for us to do justice to the discussion, we would like to suggest the Muslim response to Orientalism to be divided into two major categories:

Response given by Muslim scholars and preachers and other prominent figures from the background of Islamic Studies.

Response given by Muslim scholars and other influential figures from the background of Human Sciences and other disciplines outside the field of Islamic Studies.

This categorization is not intended to generalize the many type of Muslim responses but more or less, to offer a better treatment to the subject within the limit.

Muslim scholars from the background of the Islamic Studies were very much bothered by the fact that many of the Orientalists gave the wrong presentation of Islam from their study. This was due to the fact that the Orientalists were trying to express Islam within their own understanding which might not be compatible with the dualism of Islam world view. Either the shortcoming emerged from their lack of appropriate methodology to study Islam, or simply because of the devilish idea against Islam.

Due to this reason, we found that Muslim scholars were in general gave a strong rejection against Orientalism. This idea is very much accepted by the preachers and laymen because they were observing the social and intellectual illness occurred among the Muslim society members, which Orientalism fits the criteria to take the blame.

The pattern was significantly different from the approach taken by the Muslims who came from the background of Human Sciences’ discipline. Many viewed Orientalism in a more objective way and carefully distinguish the Orientalists who served the colonial authorities and those who study the East simply because of their admiration to the neighboring civilizations. This is also due to the fact that many of the contemporary Human Sciences disciplines like psychology, sociology, anthropology and history emerged from the tradition of the West. Orientalism as an academic discourse which claimed by Bernard Lewis to be emerged from the humanism tradition of the Enlightenment, is more familiar to the Muslim social scientists compared to those who solely came from the background of Islamic Revealed Knowledge.

Maryam Jamilah as a figure for us to study within the subject, would be suggested to be among the first category of Muslim responses towards Orientalism as due to her association with the Muslims in Pakistan after her acceptance of Islam. Even though she recognized some of the positive sides of Orientalism, but many or the majority of her works would fall within the first category. She gave the most unsympathetic treatment against the Orientalism which can be viewed from many of her writing such as Islam and Orientalism, Islam Versus the West and others.

MARYAM JAMILAH: A QUICK LOOK ON HER BIOGRAPHY

Maryam Jamilah (formerly known as Margaret Marcus) was born in 1934 into a pleasant and prosperous suburb near New York City. Her ancestry was Germany and her great grandparents had migrated from Germany between 1841 until 1861 seeking brighter economic opportunity. Although of Jewish origin, she claimed that neither of her both parents were observant and their Jewishness being purely nominal.

After a long journey of discovering the relation between Arab and Jews, Maryam Jamilah proclaimed his faith in Islam in Brooklyn, New York in the hand of Sheikh Dawud Ahmed Faisal who suggested her to change her name from Margaret Marcus to Maryam Jamilah.
Maryam Jamilah was a prolific author who wrote about her view in almost every prominent American magazine during the 1950’s. She was also actively corresponded with many Muslim scholars all around the world and the most famous dialogue was between her and Abu al-A’la al-Maududi which took place between 1960 until 1962. During the spring season of 1962, Abu al-A’la al-Maududi invited Mayram Jamilah to migrate to Pakistan and al-Maududi accepted her like a member of his own family. Maryam Jamilah accepted the invitation. She migrated to Pakistan and married Muhammad Yusof Khan, one of the prominent Jamaat Islami figures. They were granted 4 children. Not like the particular practice among the Pakistani women of that time, Maryam Jamilah did not limit herself to concentrate on her private life but she actively continues her writing.

MARYAM JAMILAH AND ORIENTALISM

In 1980, Maryam Jamilah wrote a book, titled as Islam and Orientalism. She made clear in her introduction of the book, that the reason she wrote the book was to help rescue the modern educated Muslims from the fallacy of accepting these unscrupulous scholars as the supreme authorities on Islam. She also admitted that her book was intended to show the Muslim reader how the West sees us (Muslims).

Firstly, Maryam Jamilah did not reject the tradition of Orientalism as a whole. She acknowledged some positive contributions produced by some Orientalists. She said:
Is Orientalism then totally evil? The answer is a qualified no. A few outstanding Western scholars have devoted their lives to Islamic studies because of their sincere interests in them. Were it not for their industry, much valuable knowledge found in ancient Islamic manuscripts would have been lost or lying forgotten in obscurity. English Orientalists like the late Reynold Nicholson and the late Arthur Arberry accomplished notable work in field of translating classics of Islamic literature and making them available to the general reader for the first time in a European language.

In this case, Maryam Jamilah appreciated the work of European Orientalists like Nicholson and Arberry who were far from the colonialization interest.

Maryam Jamilah suggested that Orientalists do their best work in the field of translation. She might suggest that because the field of translation does not interfere with the content of the text or perhaps try to impose their (Orientalists) authority in presenting Islam. Maryam Jamilah was very sensitive with the superior attitude of the West over Muslims.

But in the entire book of Islam and Orientalism, Maryam Jamilah did not highlight any study case which supported her recognition of the positive side of Orientalism. In order to give justice to her, we would suggest that Maryam Jamilah did not draw attention to this exception because the negative impact of Orientalism against Islam was much more significant to be present compared to the benefits, from her point of view. The works of Maryam Jamilah were mainly produced during the time when the Americanization process took its most active shape to be imposed over Muslims all around the world. This led to the defensive approach of her.

MARYAM JAMILAH’S SUGGESTIONS

Maryam Jamilah emphasized in her Introduction that the only way to crush a false idea is with a better idea based in logical and persuasive reasoning.This is a very important suggestion given by Maryam Jamilah to the attention of those who want to defend Islam from Orientalism. The tradition of Orientalism emerged in the West particularly during and after the Renaissance as a systematic field of study and had its own way in dealing with the subjects. Muslims cannot face Orientalism with slogans and rhetoric but they need to offer a better idea based on good and well structured form of intellectual qualification.

For this reason, Muslims need to develop a kind of discipline to counter the idea of Orientalism. If Orientalism is a Western way of presenting Islam, from the Western perspective, Muslims should lead the intellectual movement to build the field of Occidentalism, and that is to present the West from Eastern and perhaps Islamic point of view.

Maryam Jamilah also urged all Islam-loving scholars to assert the absolute eternity, universality, self sufficiency and total independence of Islam from man made philosophies.
This led to a very complicated issue regarding the need of Islamic methodology in Social Sciences. In order for Islam to stand independently from the Western framework, Muslims need to dig out their legacy in historiography, and many other field in Human Sciences and presenting them in the contemporary well documented format. The challenge is huge and perhaps Muslims should move forward from simply reactively refuting the Orientalists, from one issue to another, to produce a genuine interpretation of the issue dealt. Muslims should work on building the methodology which can be applied to study the West and global issue from Islamic values and points of view.

Perhaps this is the reason why Maryam Jamilah encouraged Muslim scholars to produce an entire library on history, sociology, anthropology, psychology and biology from the Islamic viewpoint and expose the fallacies and defective scholarship of the Orientalists.

Maryam Jamilah also disagreed with the approach taken by Muslim authorities to ban materials of the Orientalists from Muslims hand. She viewed that banning books will only make forbidden fruit more alluring. Such purely negative measures are not only futile and ineffective but by making these inaccessible to mature intellectuals, writers and leaders, they defeat their own purpose by keeping them ignorant of what is being thought and done in the West. Thus, encourages an attitude of isolationism, complacency and apathy.

Even though Maryam Jamilah gave many good suggestions to the readers regarding the proactive approach in dealing with Orientalism, she only focused on attacking the Orientalists of whom she described at deviating, without giving any example on how the good side of Orientalism could be appreciated.

For instance, she questioned the reader, “what progress has been achieved since the European Renaissance and the so-called “Enlightenment”? Philosophers for the last three centuries have promised us through the replacement of religious superstition with scientific rationalism, to transform this world into an earthy paradise”.

The statement is a kind of generalization in rejecting the Renaissance and the achievement of the Enlightenment. To certain extend, the political, social and economic status of Europe are very much improved since the emergence of the Enlightenment but Muslims are far behind their ability to create an equal condition among themselves. There are indeed many positive achievements contributed by the Renaissance and rejecting the entire idea of the Enlightenment will not help Muslim to achieve anything.

In our opinion, Maryam Jamilah was quite unsympathetic to anything that comes from the West because of her strong rejection of the Western superior attitude. She emphasized a lot in many part of her writing, matters related to Western obsession towards the authority and imposing it to ‘the Others’.

She urged Muslim to produce a better work compared to the book of Phillip K. Hitti, History of the Arabs. Otherwise, no matter how prejudice the book was, it cannot be dislodged as the standard works preference on the subject by mere Government decree. In her point of view, the standard of Hitti’s work will continue to be regarded as the final authorities.

On the other hand, she believed that Muslims are those who have the authority to stand against the Western values. She urged in her book that all those ‘self appointed’ ‘reformers’ to undermine the validity of any of these concepts, should be straight forwardly condemned by the Ulama in an official Fatwa as heretical, if not tantamount to apostasy.

The authoritative approach taken by Maryam Jamilah can be related to her experience lived as the forth generation of Jewish immigrants in New York who was trapped between her high acknowledgement to the Judo tradition, but the image was badly damaged by the arrogant attitude of the Rabbis and the Jewish community leaders who believed that they are supreme.

CONCLUSION

In our opinion, even though Maryam Jamilah offered a genuine analysis of Orientalists’ work in her book, Islam and Orientalism, but she failed to significantly imposed her analysis among the academician because of her intolerant approach towards Orientalism. Her complete rejection of everything that originated from the Western Values, made her contribution to the field of comparative study between Islam and Orientalism becoming less and less significant to the current world that need a more objective study.

We believe that Muslims should carefully examine the historical background of Orientalism in order to understand the source of its influence and significance to the world affair. How did Orientalism gain such kind of reputation? This need to be carefully studied as an early step to suggest Occidentalism as an independent and respected field of academic study to offer a genuine Islamic interpretation of World civilization today.

REFERENCE

Maryam Jamilah, Islam Versus the West, Lahore: Muhammad Yusuf Khan and Sons Publication, 1984.
Maryam Jamilah, Islam and Orientalism, New Delhi: Adam Publishers and Distributors, 2007.
Maryam Jamilah, Al-Rasa’il al-Mutabadilah Bayna Abu Al-Ali Al-Maududi wa Maryam Jamilah, Cairo: Al-Mukhtar Al-Islami li al-Nashr wa al-Tauzi’ wa al-Tasdir, 1992.
Muhammad Bahauddin Hussein Ahmad, Haqiqah al-Istishraq wa Mauqifuhu min al-Islam mundzu Dhuhurihi ila Nihayah al-Alfiyyah al-Tsaniyyah, Kuala Lumpur: International Islamic University Malaysia Publication, 2003.
Zachary Lockman, Contending Visions of the Middle East: The History and Politis of Orientalism. Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
Zachary Lockman, Contending Visions of the Middle East: The History and Politics of Orientalism (Cambridge: Cambridge University Press, 2005, page 74.
Maryam Jamilah, Islam and Orientalism, New Delhi: Adam Publishers & Distributors, 2007, page 21.
Ibid.
Ibid page 146.
Ibid page 21.
ABU SAIF @ www.saifulislam.com56000 Kuala Lumpur
ERTI HIDUP PADA MEMBERI. Saifulislam.Com mengalu-alukan sumbangan anda untuk menampung perjalanan server. Klik di sini untuk menyumbang. Terima kasih... [Abu Saif]

© SAIFULISLAM.COM (1998 – 2009)Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Saifulislam.Com dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Saifulislam.Com hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin SAIFULISLAM.COM terlebih dahulu."Erti Hidup Pada Memberi"ABU SAIF @ www.saifulislam.com68000 Ampang, Selangor